ساخت چینی آلات بهداشتی کسری که در شب تغییر رنگ می داد

تاثیر لایه لعاب دار و شرایط پخت (دما و مدت) بر رفتار شوک های حرارتی چینی آلات بهداشتی کسری مورد مطالعه قرار گرفته است. در این تحقیق از دو نوع لایه لعاب دار و سه حالت پخت که به صورت صنعتی در ساخت چینی های تجاری استفاده می شود.

آزمایش‌های شوک حرارتی مکرر نشان داد که لایه لعاب‌دار با نسبت آلومینا سیلیکا بالاتر در برابر شوک‌های حرارتی مقاوم‌تر است و چرخه پخت آهسته، حتی در دمای نسبتاً پایین، برای مقاومت شوک حرارتی ماتریس پرسلن بسیار مفید است.

آزمایش‌های خمشی سه نقطه‌ای نشان داد که پدیده خراشیدگی که بر لایه‌های لعابدار و همچنین ماتریس چینی تأثیر می‌گذارد، تأثیر قابل‌توجهی بر مقاومت مکانیکی این مواد ندارد.

چینی های ظریف و شفاف عموماً برای تولید ظروف غذاخوری، ظروف آشپزخانه خانگی، لوازم بهداشتی، مواد آزمایشگاهی، عایق های الکتریکی، شمع های جرقه برای موتورهای احتراقی و اندام های زیست پزشکی (مانند دندان، دیسک یا بدن) استفاده می شوند.

چینی های ظروف غذاخوری اغلب با یک لایه سیلیسی لعاب پوشانده می شوند تا خاصیت مقاومت در برابر آب، سفید کنندگی، صاف کنندگی و درخشندگی آن ها افزایش یابد. با این حال، شوک‌های حرارتی مکرر منجر به تشکیل ترک‌ها و ترک‌های سطحی با توزیع تصادفی می‌شوند.

که عمدتاً به کاهش تنش‌های فشاری و تفاوت بین ضرایب انبساط حرارتی لایه لعاب‌دار و ماتریس چینی نسبت داده می‌شوند  هسته زایی و تکامل این ترک ها به ترکیب شیمیایی لایه لعابدار و فرآیند پخت نیز بستگی دارد .

در طول چند دهه اخیر، کارهای زیادی به بررسی مقاومت در برابر شوک حرارتی پرسلن های با پوشش فلزی یا لعاب دار مورد استفاده در مواد زیستی دندان اختصاص داده شده است.

به ویژه، پدیده جنون به دلیل عواقب مضر آن زمانی که این جنون ها به محل لانه سازی باکتری ها تبدیل می شوند، به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال، مطالعات اختصاص داده شده به ظروف چینی بسیار محدود است و اهمیت تجاری و استفاده عمومی از این مواد در زندگی روزمره ما را منعکس نمی کند.

معدود مطالعات انجام شده با هدف تعیین تأثیر پارامترهایی مانند ریزساختار، شرایط پخت و محتوای کوارتز بر خواص مکانیکی و فیزیکی پرسلن انجام شده است.

این نتایج که گاهی متناقض هستند بر اساس سه فرضیه اصلی مانند وجود سوزن های ریز مولایت ، تقویت پراکندگی ساختار چینی زجاجیه  و تقویت ماتریس با توسعه استوار است. تنش های پسماند فشاری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.