گیاهان دارویی صادراتی جایگزین حیوانات خانگی میشود

تجزیه و تحلیل انواع گیاهان به ویژه گیاهان دارویی صادراتی سابقه طولانی دارد، به ویژه در مورد ارزیابی کیفیت یک گیاه، اولین تکنیک‌ها ارگانولپتیکی با استفاده از حواس فیزیکی چشایی، بویایی و ظاهر بودند.

سپس اینها به سمت تکنیک های پیشرفته تر دستگاهی منتهی شد،  اگرچه کشورهای مختلف داروهای سنتی خود را دارند، چین در حال حاضر از نظر تعداد انتشارات متمرکز بر تجزیه و تحلیل گیاهان دارویی پیشتاز است.

تک نگاری های موجود در این انتشارات، دستورالعمل هایی را در مورد نوع تجزیه و تحلیلی که باید انجام شود، ارائه می دهد، و برای تولیدکنندگان، این معمولاً به این معنی است که آنها به ابزار دقیق و پیشرفته تری نیاز دارند.

دارو

ما شاهد پیشرفت‌هایی در بسیاری از زمینه‌های آنالیز تحلیلی و به‌ویژه توسعه روش‌های کروماتوگرافی و طیف‌سنجی و خط خطی کردن این تکنیک‌ها بوده‌ایم.

توانایی پردازش داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار تجزیه و تحلیل چند متغیره، دری را به روی متابولومیک باز کرده است و به ما ظرفیت بیشتری برای درک تغییرات زیادی از ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان دارویی می‌دهد

همچنین به ما امکان می‌دهد نه تنها از کیفیت گیاهان و داروها اطمینان بیشتری داشته باشیم، بلکه منجر به توانایی تجزیه و تحلیل و گیاهان به طور موثر و قادر به شناسایی آلاینده ها و مواد تقلبی در سطوح بسیار پایین شده است.

با این حال، پیشرفت‌های فناوری نمی‌تواند تمام پاسخ‌هایی را که برای ارائه داروهای گیاهی با کیفیت بالا نیاز داریم در اختیار ما قرار دهد و تکنیک‌های سنتی‌تر ارزیابی کیفیت امروزه همچنان مهم هستند.

گیاهان دارویی برای هزاران سال منبعی برای شفا در جوامع محلی در سراسر جهان بوده اند، هنوز هم به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی اولیه برای تقریباً 85٪ از جمعیت جهان اهمیت معاصر دارد.

به طور همزمان، چند صد سال اخیر شاهد افزایش فراوانی در معرفی مواد گیاهی بوده است، انسان ها هزاران سال است که گیاهان و مواد غذایی دارویی را بر اساس ارزیابی کیفیت شناسایی و انتخاب می کنند،

آنها تنها در طول هفت دهه گذشته از زمان اختراع تکنیک های تحلیلی پایه، به عنوان مثال، کروماتوگرافی کاغذی، بوده است، رشد سریع از بینایی، لمس و بویایی گرفته تا استفاده از ابزار دقیق پیشرفته دیده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.