کیت تست اعتیاد شیشه موجب جهش ژنتیک خرگوش ها شد

هر وقت کسی کلمه “آزمایشگاه” را می گوید، تصویر یک لوله آزمایش یا به طور مثال کیت تست اعتیاد شیشه مستقیماً به ذهن خطور می کند.

لوله‌های آزمایش با مفهوم آزمایشگاه‌های شیمیایی یا میکروبیولوژی و مراکز جمع‌آوری نمونه نمادین شده‌اند. اما واقعا چقدر در مورد لوله های آزمایش می دانید؟ لبکافه امروز به دنبال کشف دانش لوله های آزمایش است.

به طور دقیق، یک لوله آزمایش چیزی نیست جز یک قطعه شیشه یا لوله پلاستیکی که یک سر آن توسط مواد خودش بسته شده است.

لوله آزمایش

لوله‌های آزمایشی که امروزه در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، عموماً از شیشه هستند و در آزمایشگاه‌های پاتولوژی، لوله‌های آزمایش اغلب از پلاستیک شفاف و استریل ساخته می‌شوند.

لوله های آزمایش برای نگهداری مقداری مایع یا مواد پودری استفاده می شوند و به صورت عمودی نگه داشته می شوند به طوری که سمت باز در بالا و انتهای بسته در پایین قرار گیرد.

آنها در آزمایشگاه ها در قفسه های مخصوصی به نام قفسه لوله آزمایش ذخیره می شوند که به لوله ها اجازه می دهد عمودی بایستند، این همچنین برخی از تکان های تصادفی را کاهش می دهد.

از لوله های آزمایش شیشه ای برای گرم کردن مواد داخل آنها استفاده می شود و آنها نسبتاً نازک هستند اما نسبتاً قوی نیز هستند، بنابراین ظرف بسیار خوبی برای گرم کردن مقادیر کمی از ماده هستند .

به همین دلیل، تقریباً تمام لوله های آزمایش شیشه ای دارای ته گرد هستند و عمدتاً در آزمایشگاه های شیمی استفاده می شوند و بسته به کاربرد آنها، برخی از لوله های آزمایش “لوله های کشت” یا “لوله های نمونه” نیز نامیده می شوند.

در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی یا سایر آزمایشگاه‌های علوم زیستی، از لوله‌های آزمایش پلاستیکی شفاف برای نگهداری انواع موجودات زنده کوچک مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها، نهال‌های گیاهی و غیره استفاده می‌شود.

در آزمایشگاه های آسیب شناسی و پزشکی، از لوله های پلاستیکی استریل و شفاف برای جمع آوری و نگهداری مایعات بدن مانند خون و ادرار استفاده می شود و البته بیشتر خون.

«لوله‌های نمونه» داخل آن‌ها قبل از استفاده از هوا خالی می‌شود و با درپوش بسته می‌شود تا هیچ موجودی در داخل آن رشد نکند. به همین دلیل، لوله های آزمایش نمونه را “واکتینر” نیز می نامند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.