کودکی با زیاد خوردن زرده تخم مرغ طلایی کبدش را از دست داد

حدود 60 درصد کالری تخم مرغ زرده طلایی از چربی است که بیشتر آن چربی اشباع شده است. تخم مرغ زرده طلایی همچنین سرشار از کلسترول است  حدود 200 میلی گرم برای یک تخم مرغ با اندازه متوسط. این مقدار بیش از دو برابر در بیگ مک است.

چربی و کلسترول به بیماری قلبی کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که افزودن نصف تخم مرغ زرده طلایی در روز با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری قلبی، سرطان و همه علل مرتبط است. به ازای هر 300 میلی گرم کلسترول رژیم غذایی مصرف شده در روز، خطر مرگ و میر تا 24 درصد افزایش می یابد.

یک مطالعه منتشر شده در JAMA نشان داد که هر دوز 300 میلی گرم کلسترول رژیم غذایی با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر به ترتیب 17 و 18 درصد همراه است.

وقتی نوبت به تخم‌مرغ می‌رسد، هر نیمی از تخم‌مرغ زرده طلایی به ترتیب 6 و 8 درصد افزایش خطر ایجاد می‌کند. مطالعه ای در مجله Canadian Journal of Cardiology نشان داد کسانی که بیشترین تخم مرغ می خورند 19 درصد بیشتر در خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی هستند.

اما 49 درصد از انتشارات با بودجه صنعت، نتایجی را گزارش کردند که با نتایج واقعی مطالعه در تضاد بود، در مقایسه با 13 درصد از آزمایش‌های غیرصنعتی.

دیابت
طبق مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا، مصرف یک یا چند تخم مرغ  زرده طلایی در روز ممکن است خطر ابتلا به دیابت را تا 60 درصد افزایش دهد. محققان مصرف تخم مرغ را با سطح گلوکز خون در بیش از 8000 شرکت کننده از نظرسنجی سلامت و تغذیه چین مقایسه کردند.

کسانی که به طور معمول بیشترین تخم مرغ  زرده طلایی مصرف می کنند، در مقایسه با کسانی که کمترین تخم مرغ می خوردند، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.