استفاده از انبه در بازار روز در خامه به عنوان رنگ خوراکی

انبه در بازار روز حاوی آنزیم های گوارشی است که به تجزیه پروتئین ها کمک می کند و به هضم کمک می کند. همچنین به دلیل وجود آنزیمی که در آن وجود دارد و معده را تسکین می دهد، در برابر اسیدیته مفید است.

همچنین به دلیل فیبر زیاد موجود در آن می تواند برای پیشگیری از یبوست مفید باشد. از سوی دیگر، انبه سرشار از فیبر است که به تمیز نگه داشتن روده بزرگ کمک می کند و به کارآمدتر شدن آن کمک می کند.

فواید برای پوست
در رفع گرفتگی منافذ پوست موثر است، به این معنی که افراد مبتلا به آکنه از انبه بهره مند می شوند. علاوه بر این، به دلیل محتوای بالای ویتامین A، سبوم بیشتری در بدن تولید می شود. این به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

برای لذت بردن از خواص آن به طور مستقیم بر روی پوست، کافی است پالپ انبه را جدا کرده و قبل از شستشو حدود 10 دقیقه روی پوست بمالید. از طرف دیگر، خوردن آن پوست شما را صاف تر و درخشان تر می کند.

همچنین سرشار از بتاکاروتن است که مصرف منظم آن از غشاهای مخاطی پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

انبه

کمک به دیابت
برگ های انبه به عادی سازی سطح انسولین در خون کمک می کند. چند برگ انبه را در آب بجوشانید و اجازه دهید یک شب تا صبح اشباع شود. مصرف جوشانده صاف شده در صبح یک درمان خانگی دیابت است.

شاخص گلیسمی انبه پایین است و بین 41 تا 60 است بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش قند خون دارد. در واقع، نشان داده شده است که مصرف تقریباً نصف انبه در روز به مدت 12 هفته بر کاهش گلوکز خون تأثیر می گذارد.

آنچه قبلا توضیح داده شد به دلیل غلظت بالای فیبر و منگیفرین است که انبه دارد.

برای کم خونی مفید است
به دلیل داشتن آهن برای زنان باردار و افراد مبتلا به کم خونی مفید است. ویتامین C موجود در انبه به جذب آهن در بدن کمک می کند.

زنان بعد از یائسگی ضعیف می شوند و باید انبه و سایر میوه های غنی از آهن بخورند. آنها همچنین به دلیل خواص مرکباتی و آنزیم هایی که بدن را به جذب درشت مغذی ها تشویق می کنند، به جذب مواد مغذی کمک می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.