با استفاده از نوار بهداشتی تافته می توانید دردهای خود را تسکین دهید

این مقاله برای تعیین انتظارات زنان از نوار بهداشتی تافته تشخیص مشکلات اصلی در مواد موجود و جمع‌آوری اطلاعات برای طراحی یک نوار بهداشتی کاربردی برای زنان ساکن ترکیه بود.

همچنین اطلاعاتی در مورد ترجیحات نوار بهداشتی و عادات خرید به منظور ارائه اطلاعات برای تولیدکنندگان تجاری به دست آمد.

مطالعه پیمایشی بر اساس فرآیند 8 مرحله ای که توسط Bas (2008) پیشنهاد شده بود، ساخته شد.

این شامل 60 سوال و بیانیه در پنج بخش بود. نام قطعات در زیر آورده شده است. علاوه بر این، فرم کامل را می توان در ضمیمه یافت.

نظرسنجی از طریق اینترنت و با استفاده از اسناد Google در تاریخ‌های 01-30 آوریل 2019 برای زنان انجام شد.

این نظرسنجی ابتدا با گروه‌های کوچک آزمایش شد تا ببینیم آیا سؤالات کاملاً درک شده‌اند و بازخورد گرفته شده است.

پس از بازنگری، نظرسنجی از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و سایر بسترهای دیجیتال برای شرکت‌کنندگان ارسال شد و از روش نمونه‌گیری آسان استفاده شد، زیرا کم‌هزینه‌ترین و زمان‌برترین روش بود.

بر اساس آمار موسسه آمار ترکیه، جمعیت ترکیه در آوریل 2019، 41433861 زن داشته که تقریباً 21 میلیون نفر از آنها در محدوده سنی 15 تا 54 سال قرار دارند.

با توجه به ادبیات، حداقل 384 شرکت کننده باید در جایی که جمعیت بالاتر از 10 میلیون نفر است، انتخاب شوند.

در این مطالعه، نظرسنجی زمانی پایان یافت که تعداد کل شرکت کنندگان به 500 زن رسید. پاسخ دهندگان به تمام سوالات فرم نظرسنجی پاسخ دادند.

در بخش دوم نظرسنجی با عنوان “انتظارات از نوار بهداشتی” از مقیاس 5 درجه ای لیکرت (1 = “مهم نیست”، 5 = “بسیار مهم” استفاده شده است.

در بخش‌های دیگر نظرسنجی، یعنی بخش‌های «ویژگی‌های کاربردی برای افزودن به نوار بهداشتی»، «عادات استفاده از نوار بهداشتی» و «ترجیحات نوار بهداشتی»، از سؤالات چند گزینه‌ای و سؤالات نوع بله/خیر استفاده شده است. نتایج با مقایسه میانگین ها و نمودارها ارزیابی شد.

همچنین تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از برنامه بسته نرم افزاری SPSS نسخه 24 انجام شد.

برای پارامترهای انتخاب شده از آزمون کروسکال-والیس برای مقایسه گروه های مستقل و آزمون من ویتنی یو برای مقایسه های زوجی استفاده شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.