با خوردن ماهی سالمون شیراز هرگز پیر نخواهید شد

ماهی سالمون شیراز یک ماهی آبی است که تمام خصوصیاتی را دارد که ما را وادار می کند آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنیم. به طور گسترده در روسیه، بریتانیای کبیر و اسکاندیناوی مصرف می شود و یک متحد عالی برای رژیم غذایی سالم است. در این پست ما به شما 5 دلیل برای معرفی این ماهی چرب به رژیم غذایی خود می پردازیم. هر آنچه باید در مورد خواص ماهی قزل آلا بدانید.

دلیل اول: ویتامین های آن

همانطور که قبلاً مطمئناً شنیده‌ایم سالمون یک ماهی روغنی و سرشار از ویتامین D است. هر 100 گرم از این ماهی حاوی این ویتامین‌های اصلی است:

ویتامین B3: 13.17 گرم
ویتامین B6: 0.73 میلی گرم
ویتامین D: 9.88 گرم

ویتامین B3 یا نیاسین یکی از مهم ترین ویتامین ها برای بدن ما است. از یک طرف، به عملکرد صحیح نورون های ما کمک می کند. همچنین در تولید هورمون های استروئیدی همکاری می کند و به ما کمک می کند تا پوست خود را زیبا کنیم. یکی دیگر از عملکردهای آن کمک به بدن ما برای دفع سموم و حفظ سطح کلسترول در بدن است.

ماهی سالمون

ویتامین B6 از طریق ادرار دفع می شود، بنابراین لازم است هر روز آن را جایگزین کنیم. پیریدوکسین نیز نامیده می شود، در ایجاد گلبول های قرمز خون شرکت می کند، به سلول های بدن ما کمک می کند تا اکسیژن دریافت کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و انتقال دهنده های عصبی مختلف را سنتز می کند. ویتامین D به متابولیسم کلسیم و معدنی شدن استخوان ها کمک می کند.

ماهی سالمون همچنین در 100 گرم ویتامین های زیر را به میزان کمتری دارد:

ویتامین A: 13.30 گرم
ویتامین B1: 0.20 میلی گرم
ویتامین B2: 0.15 میلی گرم
ویتامین B5: 1 گرم
ویتامین B7: 7.40 گرم
ویتامین B9: 22.45 گرم
ویتامین B12: 3.93 گرم
ویتامین E: 2.02 میلی گرم
ویتامین K: 0.40 گرم

دلیل دوم: ارزش غذایی بسیار زیاد آن

قبلاً در قسمت قبل دیدیم که ماهی قزل آلا سرشار از سه ویتامین لازم برای بدن ما است، اما خواص تغذیه ای دیگری را که از اهمیت بالایی برخوردار است به این لیست اضافه می کنیم. و این است که هر 100 گرم از این ماهی حاوی مواد معدنی و پروتئین است. اما مهمترین چیز در مورد ماهی قزل آلا غنی بودن آن از اسیدهای چرب امگا 3 است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.