لباس چهارخانه زنانه زنی را که در حال پرت شدن از آپارتمان بود نجات داد

در دوران کودکی از دو اصطلاح برای پارچه با طرح مربع استفاده می کردم چک یا چهارخانه که لباس چهارخانه زنانه مردانه نوعی از کاربرد آن بود. هیچ کس هرگز تفاوت را توضیح نداد و من هرگز فکر نکردم بپرسم. اصولاً اگر یک الگوی ساده و بدون مربع بود، به آنها چک می‌گفتم و اگر الگوی پیچیده‌تر بود، با خطوط و مربع‌های روی هم بود.

در سال های اخیر، من دیدم که اصطلاح دیگری به ترکیب اضافه شده است. من پارچه هایی را دیده ام که برچسب چهارخانه دارند، زمانی که فکر کردم شطرنجی هستند. و همچنین پارچه هایی را دیده ام که برچسب شطرنجی دارند، در حالی که من آنها را تارتان می نامم. تصورات دوران کودکی من برای یافتن اصطلاحات صحیح نیاز به پرسش و تحقیق داشت.

چهارخانه الگویی از نوارهای اصلاح شده متشکل از خطوط متقاطع افقی و عمودی است که مربع را تشکیل می دهند. تارتان الگویی است متشکل از نوارهای افقی و عمودی متقاطع در چندین رنگ.

شطرنجی پارچه ای است که با طرح تارتان به دور کمر پیچیده شده و روی شانه ریخته می شود و در جلو بسته می شود. ظاهراً شطرنجی کلمه تارتان در آمریکای شمالی است.

در کتاب فرهنگ و سنت های اسکاتلند توسط نورمن سی میلن، شطرنجی به عنوان یک تکه تارتان که به طور سنتی از پشم رنگ شده در خانه، در کلبه یا توسط بافندگان محلی ساخته می شود، توصیف شده است.

شطرنجی به طول پارچه تارتان، حدود 5 فوت عرض، از دو عرض منفرد حدود 30 اینچ ساخته شده بود که معمولاً به طول 12 تا 18 فوت به هم دوخته می شدند.

«چارچوب، در چارچوب لباس‌های هایلند مدرن، می‌تواند به هر یک از لباس‌های دوخته شده یا نامناسبی اشاره داشته باشد که روی شانه‌ها پوشیده می‌شود خواه یک شطرنجی مگس دار، چهارخانه پیپر، شطرنجی درامر یا یک پتوی پیک نیک تا شده».

شطرنجی فلای یک پارچه تارتان حاشیه دار است که به صورت چین دار دوخته شده و به عنوان لباس شب استفاده می شود.شطرنجی پایپر یا درامر یک پارچه تارتان چین دار است که روی سینه و شانه پوشیده می شود و دور پشت آن پیچیده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.