واکنش لوبیا خوراکی در تثبیت نیتروژن میان حبوبات

لوبیاهای خوراکی معمولاً به عنوان یکی از عملکرد ضعیف‌تر در بین محصولات حبوبات در مورد تثبیت نیتروژن در نظر گرفته می‌شوند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که احتمالاً آن‌ها سزاوار اعتبار بیشتری نسبت به آنچه که داده شده است.

کریستن مک میلان، متخصص زراعت دانشگاه مانیتوبا، در این قسمت از مدرسه لوبیا خوراکی که بر تحقیقات خود تمرکز دارد، می‌گوید: «ما واقعاً آنها را غیر حبوبات می‌دانیم و روش استاندارد در بیشتر مناطق کوددهی به نیاز کامل نیتروژن آنها بوده است. نگاهی به چگونگی واکنش لوبیا به نرخ های مختلف N و محصولات تلقیح کننده جدید.

در مطالعه اول، مک میلان میزان کود نیتروژن را از صفر تا 140 پوند در هکتار در لوبیا چیتی و دریایی در طی سه سال مقایسه کرد.

ما فقط یک پاسخ عملکرد به نرخ بالای نیتروژن – 140 پوند – پیدا کردیم. و زمانی که ما اقتصاد را در مورد آن به کار بردیم، در واقع هیچ تفاوتی وجود نداشت. هیچ پاسخ اقتصادی به کود نیتروژن وجود نداشت، که واقعا تعجب آور بود زیرا در اینجا ما با قیمت لوبیا چیتی درجه یک به عنوان یک غیر حبوبات رفتار می کنیم.

بنابراین گیاهانی که هیچ کود نیتروژن دریافت نکرده‌اند، از کجا N را دریافت می‌کنند تا از نظر آماری عملکردی مشابه با گیاهانی داشته باشند که نرخ معمولی دریافت کرده‌اند؟

یکی از بزرگ‌ترین مشاهداتی که در گذشته انجام داده‌ام این بوده است که ما شاهد گره‌زایی در قیمت لوبیا چیتی ۱۴۰۱ در لوبیاهای بارور نشده و تلقیح نشده هستیم و نه فقط گره‌زایی، بلکه در واقع گره‌زایی نسبتاً خوبی را مشاهده می‌کنیم. مک میلان می گوید. و بنابراین این سوال پیش می آید که آیا ما بخشی از اعتباری را که می توانیم به قابلیت تثبیت نیتروژن آنها بدهیم از دست می دهیم؟ و با این سوال، آیا ما نیاز به تلقیح لوبیا خشک داریم؟

  • منابع:
    1. Edible Bean School: Giving beans more credit for fixing nitrogen
  • تبلیغات: 
    1. اولین سرنگ قلمی با نشان درجه حرارت محیط وارد بازار شد!
    2. رسم عجیبی که زیر انداز را مهریه خود قرار می دهند!
    3. دختری با استفاده از روغن نارگیل موهای زائد بدن خود را از بین برد
    4. از سبد پلاستیکی خانه خود طلا استخراج کنید!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.