کلسیم کربنات 500 بخورید تا هرگز چاق نشوید

دارو برای چیست؟ قرص جویدنی Calcefor 500 میلی گرم کلسیم 30. هر قرص جویدنی حاوی: کلسیم کربنات 500 1248.70 میلی گرم (معادل 500 میلی گرم کلسیم عنصری) مواد کمکی: آسپارتام، پوویدون، سدیم کراسکارملوز، جوهر لیمو، اسانس پرتقال، سدیم لوریل سولفات، منیزیم استئالار.

عمل درمانی:

این دارو در حالت های کمبود یا افزایش نیاز به کلسیم در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، بارداری و شیردهی اندیکاسیون دارد. کمکی در پیشگیری از پوکی استخوان، شکستگی در افراد مسن، دمیرینالیزاسیون پس از یائسگی، کاهش عملکرد عصبی عضلانی و گرفتگی عضلات.

دوز شناسی:

نیاز روزانه به کلسیم: 0 تا 6 ماهگی: 210 میلی گرم. از 6 ماه تا 1 سال: 270 میلی گرم. از 1 تا 3 سال: 500 میلی گرم. از 4 تا 8 سال: 800 میلی گرم. از 9 تا 18 سال: 1300 میلی گرم. از 19 تا 50 سال: 1000 میلی گرم. بالای 51 سال: 1200 میلی گرم؛ زنان باردار و شیرده: 1000 میلی گرم.

مشاوره در مورد نحوه مدیریت آن:

شما نباید کلسیم را همراه با سایر داروها (به ویژه: تتراسایکلین، فلوراید، سایمتیدین، رانیتیدین، فاموتیدین) مصرف کنید. باید 1 تا 2 ساعت پس از مصرف داروی دیگر آن را مصرف کنید. بیشتر مکمل های کلسیم باید همراه با غذا مصرف شوند. توصیه می شود دارو را با یک لیوان پر آب یا آب میوه مصرف کنید.

موارد منع مصرف:

در صورت بروز علائم آلرژی به کربنات کلسیم، در صورت بروز حساسیت به هر یک از مواد کمکی فرمولاسیون، در صورت داشتن هیپرکلسمی یا هیپراوریسمی، مصرف نکنید.

کلسیم برای سلامت استخوان مادام العمر مهم است. اگرچه رژیم غذایی بهترین راه برای دریافت کلسیم است، اما اگر رژیم غذایی شما ناکافی باشد، مکمل های کلسیم ممکن است گزینه ای باشند.

قبل از در نظر گرفتن مکمل‌های کلسیم، مطمئن شوید که به چه مقدار کلسیم نیاز دارید، مزایا و معایب مکمل‌های کلسیم و نوع مکملی را که باید انتخاب کنید، می‌دانید.

کلسیم

فواید کلسیم
بدن برای ساختن و حفظ استخوان های قوی به کلسیم نیاز دارد. قلب، ماهیچه ها و اعصاب نیز برای عملکرد صحیح به کلسیم نیاز دارند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که کلسیم، همراه با ویتامین D، ممکن است مزایایی فراتر از سلامت استخوان داشته باشد: ممکن است از سرطان، دیابت و فشار خون بالا محافظت کند. با این حال، شواهد در مورد این فواید سلامتی قوی نیست.

خطرات ناشی از مقدار ناکافی کلسیم
اگر کلسیم کافی دریافت نکنید، ممکن است مشکلات سلامتی مرتبط با استخوان های ضعیف داشته باشید:

کودکان ممکن است در بزرگسالی به قد بالقوه خود نرسند.
بزرگسالان ممکن است توده استخوانی پایینی داشته باشند که یک عامل خطر برای پوکی استخوان است.
بسیاری از آمریکایی ها کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. کودکان و نوجوانان در معرض خطر هستند، اما بزرگسالان 50 سال و بالاتر نیز در معرض خطر هستند.

نیاز به کلسیم
مقدار کلسیم مورد نیاز شما به سن و جنسیت شما بستگی دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.